Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Om skolen

Mølleholmskolen er beliggende på Mølleholmen 20 i det nordøstlige hjørne af Høje Taastrup Kommune.  
 
Ledelsen:

Skoleleder Per Hovmand

Souschef Rikke Groth Krumbach

Sekretariatsleder Lis Aaberg Petersen

Afdelingsleder Dilek Dalan

SFO-leder Ole Kruse Pedersen

Afdelingsledere i Heltidstilbuddet: Dorte Ørbæk og Rie Neumann. 
 
Skolen er tresporet på samtlige årgange fra 0. til 9. årgang. Vi har 160 ansatte, og der går ca. 750 elever på skolen. Hovedparten af eleverne går på Storskolen, der omfatter den almindelige folkeskole. Derudover rummer skolen en specialafdeling for børn med vidtgående vanskeligheder. Denne afdeling benævnes Heltidstilbuddet. Vi har endvidere en specialafdeling for børn med kommunikationsvanskeligheder (Kommunikationsklasser). Endelig har vi to modtagerklasser (F-klasser). Disse klasser omfatter 4. - 10. klasse, og er for elever, der lige er ankommet til Danmark og derfor har brug for intensiv undervisning i dansk inden udslusning til et almindelige skoletilbud. 

I skoleåret 2022/2023 modtog vi naboskolens specialafdeling for elever med autismespektrumsforstyrrelser. Vi har naturligvis et tæt samarbejde med denne afdeling - selvom den på nuværende tidspunkt ikke formelt er del af vores skole.
 
Værdier

Skolens praksis bygger på følgende værdier:

  • Fællesskab og inklusion
  • Faglighed
  • Tryghed og trivsel 
  • Ansvarlighed
  • Anerkendelse og gensidig respekt 

 

anerkendelse

 
Vision og målsætning

Mølleholmskolen skal være et sted, hvor eleverne bliver så dygtige som de kan, og hvor elever og medarbejdere trives med hinanden. 
 
Til visionen knytter følgende målsætninger sig: 

  • Vi vil lære eleverne at lære og opnå høje faglige resultater
  • Vi vil mindske betydningen af social baggrund i forhold til de faglige resultater
  • Vi vil udvikle elevernes sociale kompetencer og ad den vej øge deres trivsel.

 

Det betyder, at:

  • Alle medarbejdere er uddannet i et ressourceorienteret børnesyn (ICDP), hvilket betyder, at vi arbejder benhårdt på at sikre, at alle vores børn/elever har mulighed for at deltage i undervisningen på lige vilkår og i en tryg relation til lærerne/pædagogerne.
  • Det er altid læreren/pædagogen, der har ansvaret for relationen til barnet/eleven, og vi finder aldrig problemet i barnet, men omkring barnet. 
  • Vi arbejder med faglig læsning i alle fag.
  • Projektorienteret læringsforløb er integreret i alle klasser Der bliver afviklet 5 projektforløb i løbet af skoleåret. Se https://www.fremtidensskole.htk.dk/PBL_Ressourcer

 

 Traditioner

Vi gør meget for at håndhæve vores traditioner i løbet af skoleåret, da de understøtter både trivslen og fagligheden. Disse er: 

Alle klassetrin:

Alle klassetrin
Læsningens dag
Uge Sex
Motionsdag fredag uge 41
Alle børn cykler
Flagallé for 0. årgang  
Juleklippe  
Venskabsklasser
Featureuge hvert andet skoleår
Stearinlysallé
Idrætsdag
Fællessamlinger i hallen
Indskolingen
Skolens skakdag  
Fastelavn  
Skolebal  
Gåprøve  
Cyklistprøve
Mellemtrinnet
Lucia  
Cyklistprøve  
Filmgalla  
Idrætsdag            
Udskolingen            
Blå mandag
 9. kl.’s sidste skoledag: Revy  
Skolefodbold
Nytårskur 

 

It i undervisningen

Alle elever fra 1. til 9. klasse er udstyret med enten en Ipad eller pc. Brugen af it skal til enhver tid understøtte elevernes læring og trivsel.