Hvem er vi?

Er dit barn lige kommet til Danmark, og taler det ikke dansk endnu? Så skal barnet have et særligt skoletilbud, der tager højde for dette.

I modtagerklasserne undervises elever med meget forskellige forudsætninger - for så vidt angår alder og modersmål, fælles for dem alle er, at de lige er komme til landet, og at de ikke kender til det danske sprog.

Vi har modtagerklasser på følgende årgange:

4. - 7. årgang

7. - 10. årgang

På 0. - 3. årgang får eleven tilbudt et særligt tilrettelagt støtteprogram, der har til formål at sikre en hurtig indføring i det danske sprog inden for rammerne af den almindelige klasseundervisning.

Udslusning fra modtagerklasse til distriktsklasse

• Eleven starter med at følge modtagerklassens skema.
  • Afhængig af elevens tilegnelse i fagene dansk, matematik og engelsk vil lærerne i modtageklassen i samarbejde med lærerne i det almindelige skoletilbud vurdere, hvornår det er gavnligt, at eleven tilknyttes en klasse dér.
  • Elever tilhørende vores skoledistrikt tilknyttes så vidt muligt en klasse, hvor de kan fuldføre deres skolegang.
  • Elever overleveres endeligt til distriktsklasse, når målene for arbejdet i modtageklassen er opfyldt, eller eleven har gået de to mulige år i klassen. Lærerteamet i distriktsklassen orienteres om, at mål for modtageklasse og almen undervisning ikke er identiske, hvorfor der må forventes et fortsat stort behov for faglig understøttelse af eleven.