Før dit barn skifter skole

Skolestart i eksisterende klasse

Indskrivning af elever, som skal starte i en eksisterende klasse på Mølleholmskolen, sker ved henvendelse til Mølleholmskolen, hvor I booker et møde med en fra skolens ledelse. Skolen sørger derefter for at indskrive eleven på Mølleholmskolen, hvis forældre og skole er enige om dette. Du finder skolens kontaktoplysninger under Kontakt os.

Det kan være mange grunde til at skifte skole. Måske er I flyttet, måske trives barnet ikke i klassen, måske har I mistet tilliden til skolen eller ligende. For børn og unge, der ikke trives i skolen, kan et skoleskift betyde en ny chance for at udvikle gode vaner, stærke relationer og nyt overskud til at lære.

Skoleskift er dog ikke nogen mirakelkur. At skifte skole er en stor omvæltning, der kræver alt barnets overskud, så inden et barn flyttes fra det kendte til det ukendte, bør I satse på at løse problemerne på den nuværende skole.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, bør I gå i gang med at planlægge et skoleskifte. Book et møde med den nye skole, før I fortæller om jeres beslutning til barnet. I skal ikke spørge, om barnet vil skifte skole, før I selv har besluttet jer - det er en voksenbeslutning.