Dit barns udvikling og trivsel

På Mølleholmskolen ønsker vi at give alle børn de bedste muligheder for udvikling og trivsel. Alle børn skal have det godt psykisk og fysisk og de skal opleve sig selv som et unikt menneske fyldt med muligheder, succesoplevelser og med betydning for andre.

Udvikling og trivsel er både en proces og tilstand, hvor barnet har det godt både psykisk og fysisk, og hvor barnet har mod på at tage udfordringer op og opbygger og udvikler deres selvfølelse.

Udvikling og trivsel opstår i et samspil med omgivelserne gennem konstruktive relationer og situationer samt ved at bringe erfaringer og muligheder i spil på en anerkendende måde. Det sker bedst, når følgende er opfyldt:

• At barnet mødes af meningsfulde udfordringer i løbet af skoledagen
  • At barnet oplever tydelige og tilpas høje forventninger hos dem selv og fra det pædagogiske personale
  • At barnet er aktivt deltagende og oplever at høre til i fællesskabet
  • At barnet er nysgerrig og drevet af lysten til at lære i undervisningen
  • At barnet møder engagerede og betydningsfulde voksne, der understøtter barnets potentialer