Ungdomsskole

Taastrup Ungdomsskole er et kommunalt tilbud i Høje-Taastrup Kommune til alle unge mellem 7. klasse (eller 13 år) og 18 år, der bor eller går i skole i kommunen. Læs mere på Taastrup Ungdomsskoles hjemmeside:

Ifølge loven skal "Ungdomsskolen [...] give unge mulighed for at fæstne og uddybe deres kundskaber, give dem forståelse af og dygtiggøre dem til samfundslivet og bidrage til at give deres tilværelse forøget indhold samt udvikle deres interesse for og evne til aktiv medvirken i et demokratisk samfund."

Taastrup Ungdomsskole tilbyder både almenundervisningen, undervisning i de unges fritid, samt heltidsundervisningen - et skoletilbud målrettet unge, der af forskellige grunde har haft det vanskeligt i deres skolegang.