Hvem er vi?

Kommunikationsklasserne på Mølleholmskolen er et helhedstilbud med skole og SFO for elever i 0. til 3. klasse.

Tilbuddet er til børn med vidtgående vanskeligheder vedrørende kommunikation, sprog og tale, og som er visiteret af PPR.

Børnene starter, som alle andre børn, i SFO d. 1. april. Forældre inviteres til informationsmøde i marts måned.

Eleverne undervises i de samme fag som i almenskolen.

Eleverne er tilknyttet en klasse i almenskolen, hvor vi vurderer i hvilket omfang de kan deltage.

Vi arbejder differentieret og vurderer hele tiden den enkeltes kompetencer og læringspotentiale.

Undervisningen tilrettelægges i et tæt samarbejde mellem lærere, pædagoger, talehørekonsulenter og psykologer. I både skole og SFO har vi fokus på:

• Kommunikative kompetencer
  • Faglige kompetencer
  • Sociale kompetencer
  • Fysiske kompetencer

Udslusning til almen klasse sker løbende og senest ved udgangen af 3. klasse.

Når barnet skønnes klar til udslusning, laver vi en grundig overlevering til de modtagende lærere og pædagoger, så det sikres, at der tages hensyn til barnets evt. særlige behov.