Hvem er vi?

7.-9. E på Mølleholmskolen er et socialpædagogisk skoletilbud målrettet elever med sociale og emotionelle vanskeligheder.

Klassen er normeret til max 8 elever, og der er tre faste personaler tilknyttet gruppen. Alle eleverne i tilbuddet er visiteret via PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), hvilket betyder, at det kun er elever, der skønnes at profitere af tilbuddet, der visiteres.

Skoledagen er fra kl.8-13 hver dag. Undervisningen er målrettet og tilpasset den enkelte, men med øje for, at eleverne kan gå til afgangseksamen i primært dansk og matematik. Der undervises desuden i engelsk, samfundsfag og socialtræning. Undervisningen forholder sig i høj grad til og afspejler samfundet og problematikker, der er aktuelle for de unge. En tilgang der vægtes højt, da det understøtter den relationsdannelse og samfundstilknytning, der ofte er en udfordring for eleverne i E-klassen.

Vi vægter et tæt samarbejde med hjemmet samt eventuelt kontaktpersoner og sagsbehandler. Desuden arbejder vi med Uddannelsesvejleder omkring udslusning efter 9E samt særlige uddannelsesforløb.

I november skrives der en større skriftlig status og handleplan, der ligger til grund for et revisiteringsmøde, hvor vi i samråd med forældre og psykolog vurderer om skoletilbuddet fortsat er det bedste for barnets udvikling og trivsel i det efterfølgende skoleår.